Какво е IP PBX и защо да изберем тази технология?
IP PBX (private branch exchange) е цялостна телефонна технология, която прекарва гласовите обаждания през IP мрежи от данни. Всички разговори се изпращат като пакети с данни през мрежата.
Технологията включва модерни комуникационни решения, като осигурява и значителна доза за безпроблемно надграждане и здравина. IP PBX може да се свързва и към традиционните телефонни линии чрез специален порт - затова надграждането на всекидневната комуникация към тази възможно най-модерна гласова мрежа от данни е изключително лесно.
Не е необходимо да прекъсвате работата на своята текуща система за изходящи комуникации и операции. С интегрирането на IP PBX, можете дори да запазите телефонните си номера. IP PBX успява да превключи обажданията от местната мрежа в мрежата с данни вътре в самото предприятие, като по този начин позволява на всички потребители да ползват едни и същи изходящи линии.
Как работи?
IP PBX или IP телефонната система се състои от един или повече SIP телефона, IP централа и евентуален VoIP порт за свързване със съществуващите телефонни линии. IP централата функционира по същия начин като прокси сървър. SIP клиентите, които могат да са телефони за VoIP комуникация или обикновени телефони за бюро, се регистрират в IP централата и когато искате да се обадите, те изискват от нея да направи връзката. IP централата има директория с всички телефони/потребители и съответстващия им SIP адрес и така успява да свърже вътрешно обаждане или да насочи външно или чрез VoIP порт, или чрез VoIP система за услуги.
По-лесно управление, благодарение на уеб/GUI базирания интерфейс на конфигурацията
IP централата може да се управлява чрез уеб базиран интерфейс, което ви позволява лесно да поддържате и настройвате вашата телефонна система от всяко място по света.
Значително спестяване на средства чрез използването на VoIP доставчици
С IP централа лесно можете да ползвате интернет (VoIP) доставчик на услуги за изходящи и международни обаждания. Спестяването от месечните сметки е значително. Изключително важна функционалност, при наличието на други клонове на фирмата, е възможността лесно да свържете отделните офиси и да говорите безплатно помежду си.
Край на излишните кабели
IP телефонната система ви позволява да свържете хардуерните IP телефони директно към стандартен порт за компютърната мрежа (който може да се поделя с близкостоящия компютър). Софтуерните телефони лесно могат да бъдат инсталирани и на самия компютър. Така можете да избегнете телефонните кабели и да направите прибавянето или махането на допълнителни телефонни постове много по-лесно. В новите офиси можете напълно да елиминирате нуждата от допълнителни портове за офисната телефонна система.
Възможност за надграждане
Фирмените системи лесно се надграждат, но прибавянето на повече телефонни линии често изисква скъпи хардуерни модули. В някои случаи ще е необходимо дори да смените цялата телефонна централа. Този проблем липсва при IP телефонната централа. Всяко разширение се прави бързо и лесно, като просто добавите нов софтуерен лиценз.
По-добро обслужване на клиенти и продуктивност
С IP централа можете да осигурите по-добро обслужване на вашите клиенти и по-добра продуктивност. Можете да интегрирате телефонните функции със специални бизнес приложения. Например, информацията за клиента може да излиза автоматично на компютъра, когато той се обажда, което ще подобри обслужването и ще спести от времето отделяно за всеки клиент. Изходящите обаждания могат да се правят директно през Outlook, без да е необходимо да търсите и набирате конкретен телефонен номер. Просто кликате върху даден контакт и телефонната централа избира необходимият номер.
Два пъти повече предимства на половин цена!
В IP централата разработчиците са добавили много повече функционалности от стандартните такива. Повечето VoIP телефонни системи идват с голям комплект от функции, включително автоматичен отговор, гласова поща, групи на звънене и още. Тези опции често са много скъпи при фирмените телефонни системи.
Позволява мобилност на работното място
Все по-голяма популярност добива практиката на т. нар. hot desking - възможността едно работно място да се мести според това къде е необходимо. За съжаление традиционната централа изисква телефонните постове да се преместят в новата локация. С IP централа потребителят просто взема неговия си телефон на новото си бюро - и готово!
Служителите лесно могат да работят и от вкъщи - просто трябва да вземат техния SIP софтуерен телефон и ще могат да отговарят на обажданията, сякаш са в офиса. Обажданията могат да бъдат прехвърлени навсякъде по света, заради SIP протокола, който ползват!
По-голяма практичност - SIP телефоните са много по-лесни за работа
Служителите често се борят с различните функции на телефонната централа. Създаването на конферентен разговор или прехвърлянето на обаждане през фирмена телефонна централа изисква специални инструкции.
С IP PBX не е така - всички функции се изпълняват лесно чрез Windows приложения на компютъра. В допълнение потребителят получава по-добър общ поглед към статуса на допълнителните постове, на входящите обаждания, на изчакващите разговори и присъствие чрез IP PBX Windows клиента. Фирмените централи често изискват скъпи “системни” телефони, за да добиете представа какво става с нея и дори тогава в най-добрия случай информацията е криптирана.