Един от най-важните елементи на климатичната система е компресорът. Неговата функция е да повиши налягането на фреона и да го придвижва през цялата система. Вероятно сте чували за няколко вида климатизатори - обикновен климатик, инверторен климатик и DC инверторен климатик. Тези имена идват именно от вида на компресора, който се намира в климатика, или по-скоро описват начина на работа на електромотора, който задвижва буталото, перката или винта на компресора.
Съвременните компресори съдържат електромотор, който превръща електрическата енергия в налягане на работния газ. Този електромотор може да е с постоянна мощност или да се променя в зависимост от условията. Контролируемата мощност в сравнение с постоянната е по-ефективната технология и следователно компресорите, които имат възможност да променят работната си мощност, са за предпочитане. Именно заради това инверторните климатици в много от случаите са по-популярни, тъй като DC инверторният компресор осигурява по-голям контрол и ефективност на разходите в сравнение с AC компресорите с постоянна скорост. Управлението на мощността на електромотора не е единственият важен параметър.
Най-важна роля играе коефициентът на полезно действие (КПД) на този мотор. Има се предвид какво количество енергия, консумирана от електрическата мрежа, бива трансформирана в нужната ни енергия. При климатиците енергията се използва за повишаване на налягането на работния газ. Един от начините за увеличаване на коефициента на полезно действие на постояннотоковите електродвигатели е чрез използването на по-мощен магнит. Тези два фактора (КПД-то и управлението на мощността) са взети предвид при създаването на електродвигател специално за хибридните инверторни климатици. Компресор с такъв електродвигател има с около 10% по-голям коефициент на полезно действие в сравнение с използването на променливотоков двигател.
Двойно роторният компресор осигурява стабилност на въртенето и следователно намаляване на шума, породен от вибрациите. Предимствата на DC ротационния компресор се изразяват във висока ефективност и надеждност. Ротацията с два цилиндъра позволява прецизност на въртене на компресора с по-малко загуби на енергия. В резултат, компресорът намалява потреблението на енергия при запазване на високи параметри на мощност. Той също така позволява работа с хладилен агент при високо налягане, което допринася още повече за икономията на енергия.
Двойно роторният компресор е съществена част от високотехнологичните разработки на климатичния гигант Toshiba. DC хибридно-инверторната технология на Toshiba управлява мощността на климатизатора. Чрез променяне на честотата или интензитета на захранващия ток, тя осигурява плавна линейна промяна на скоростта на въртене и мощността на компресора. Това позволява охладителната и отоплителната мощности да отговарят на изискваните действителни работни условия. Когато стайната температура е различна от зададената, климатизаторът работи на максимална мощност, така че бързо да бъдат достигнати настроените параметри. При достигане на желаната температура, инверторът прецизно настройва мощността за поддържане на температура, близка до зададената. Тази технология е налична в редица от сериите инверторни климатични системи на Toshiba като Suzumi Plus и Super Daiseikai 8.